Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009

Ζιοβάνι Σίλβα: "Θρύλος" για πάντα

ΑΚΟΜΑ και ο χρόνος δεν κατάφερε να σβήσει από τις καρδιές των φίλων του Ολυμπιακού το όνομα του Ζιοβάνι.
Αν και έχει μεσολαβήσει μεγάλο χρονικό διάστημα από τη στιγμή που αποχώρησε από τους ερυθρόλευκους, ακόμα στη μνήμη τους κυριαρχούν ο «ράθυμος» τρόπος παιχνιδιού του και οι περίτεχνες ενέργειές του, που τον καθιέρωσαν ως έναν από τους καλύτερους ξένους που πέρασαν από τη χώρα μας.
Τα ίχνη του «Μάγου» έχουν χαθεί εδώ και αρκετό καιρό.
Η “Real News”, όμως, τον εντόπισε στη Βραζιλία κι εκείνος άνοιξε την καρδιά του, μιλώντας για όλους και για όλα, ύστερα από πολλά χρόνια.
«Ο Ολυμπιακός μπορεί να κατακτήσει ευρωπαϊκό τρόπαιο», είπε και άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιστρέψει κάποια μέρα στον Ολυμπιακό, σε διοικητικό πόστο.

«Ευχαριστώ τον Θεό για όσα μου χάρισε»ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ που έστελνε την μπάλα στα δίχτυα γονάτιζε στο έδαφος και έστρεφε τα χέρια του προς τον ουρανό. Ηταν από τους πανηγυρι­σμούς που έμειναν χαραγμένοι στη μνήμη των Ελλήνων φιλάθλων, Ολυμπιακών και μη.
«Είμαι από τους ανθρώπους που έπρεπε να ευχα­ριστήσουν τον Θεό για τα όσα μου έχει χαρίσει στη ζωή και την κα­ριέρα μου», είπε ο Ζιοβάνι γι' αυτό το θέμα και στη συνέχεια μίλησε για την πιο ευτυχισμένη ημέρα στη ζωή του: «Ηταν αυτή που κράτη­σα στην αγκαλιά μου τα δύο παιδιά μου. Απίστευτη αίσθηση!».Ο Βραζιλιάνος μάγος είναι ένας από τους καλύτερους παίκτες όλων των εποχών που πέρασαν από την Ελλάδα. Κατέθεσε την άποψη του και για άλλα, ενδιαφέροντα ζητήματα:
«Διαφωνώ με τη χρήση της θανατικής ποινής. Όποιος πιστεύει στον Θεό είναι κάθετος με αυ­τή την καταδίκη».Για την οικονομική κρίση που έχει χτυπήσει τις πε­ρισσότερες χώρες του κόσμου, ο Ζίο είπε:
«Λυπάμαι ειλικρινά, διότι χτυπήθηκαν περισσότερο οι φτωχοί. Ο κόσμος είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσε να είναι καλύτερος».Ερώτηση: Αγωνίζεσαι ακόμα στη χώρα σου με τη φανέλα της Μότζιμ Μίριμ. Ε­χεις σκεφτεί πότε θα σταματήσεις το ποδόσφαιρο; Είσαι έτοιμος να κρεμάσεις τα παπούτσια;---Ακόμα παίζω ποδόσφαιρο και μου αρέσει πολύ. Δεν έχω σκεφτεί πότε θα σταματήσω, αλλά κάποια στιγμή θα γίνει και αυτό.Ερώτηση: Τι σου έχει μείνει από τα χρόνια που πέρασες στην Ελλάδα; Και πο­δοσφαιρικά και σε ό,τι έχει σχέση με τη ζωή στη χώρα μας.---Πάντα σκέφτομαι την Ελλάδα με χα­ρά. Μου έχουν μείνει ωραίες αναμνήσεις και φιλίες. Η ζωή μοιάζει πολύ με αυτή στη Βραζιλία. Οι άνθρωποι είναι φιλόξενοι και χαρούμενοι. Ξέρουν να ζουν και να χαίρονται.
Ερώτηση: Θέλεις κάποια στιγμή να γυρί­σεις και να μείνεις μόνιμα στην Ελλάδα, αν αυτό συνδυαστεί και με την επαγγελματική σου δρα­στηριότητα; Για παράδειγμα, α­ναλαμβάνοντας μία θέση στον Ο­λυμπιακό;---Κανείς δεν μπορεί να ξέρει τι θα φέρει μία καινούργια ημέρα. Τη δε­δομένη στιγμή, όμως, είμαι στη Βρα­ζιλία και η αλήθεια είναι ότι περνάω πολύ καλά εδώ. Το τι μπορεί να γίνει τα επόμενα χρόνια θα το ξέρουμε ό­ταν έρθει η κατάλληλη ώρα.
Ερώτηση: Για τον κόσμο του Ολυμπιακού είσαι ο κορυφαίος παίκτης όλων των εποχών, από πλευράς τεχνικής. Με το περιβόητο σύνθημα σε κρά­τησε λίγα χρόνια στο λιμάνι...
---Δεν νομίζω ότι με κράτησε το σύν­θημα, αλλά ο ίδιος ο κόσμος που με αγάπησε. Στους ξένους παίκτες που έρχονται στην Ελλάδα δεν είναι πάντα εύκολο να προσαρμοστούν. Οταν, ό­μως έχεις τον κόσμο στο πλευρό σου, τα πάντα είναι εύκολα. Η υποστήριξη με ώθησε να προσπαθώ περισσότε­ρο για να γίνω καλύτερος και να επι­στρέψω στον κόσμο την αγάπη που έτρεφε προς το πρόσωπο μου.
Ερώτηση: Ποιος ήταν ο καλύτερος προπο­νητής που έζησες στον Ολυμπια­κό και γιατί;---Δεν μπορώ να πω ότι κάποιος ήταν καλύτερος και κάποιος άλλος λιγότε­ρο καλός. Απλώς ο κάθε προπονη­τής έχει τον δικό του τρόπο σκέψης και λειτουργεί με διαφορετικό τρό­πο. Πάντα είναι δύσκολο να προ­σαρμοστείς σε νέες απαιτήσεις, ειδι­κά αν αυτές είναι συχνές. Αυτός, ό­μως, που κατάφερε να πάρει από ε­μένα τον καλύτερο μου εαυτό ήταν ο Αλέφαντος.
Ερώτηση: Ο Αλέφαντος ακόμα μιλάει για το χαμένο πρωτάθλημα του 2004 και την κόκκινη κάρτα που αντίκρισες με αντίπαλο τον Κυργιάκο.---Τώρα πια δεν έχει καμία σημασία τι έγινε τότε, διότι δεν μπορούμε να αλ­λάξουμε τίποτα. Ο,τι έγινε, έγινε...
Ερώτηση: Θέλεις να πεις κάτι στους οπα­δούς του Ολυμπιακού, που τόσο σε αγάπησαν;---Θα ήθελα να τους ευχαριστήσω πο­λύ για την αγάπη που μου έδειξαν ό­λα αυτά τα χρόνια και να ευχηθώ να έ­χουν πολλές ακόμα χαρές με τον Θρύ­λο, αλλά και πολλά πρωταθλήματα α­κόμα. Είναι μέσα στην καρδιά μου και θα τους θυμάμαι για πάντα.
Ερώτηση: Ο Ολυμπιακός είναι η ομάδα που αγάπησες περισσότερο στη ζωή σου;---Ναι, ο Ολυμπιακός είναι η μεγάλη μου αγάπη και του έχω μεγάλη αδυναμία. Αυτό είναι και λογικό γιατί πέ­ρασα έξι υπέροχα χρόνια της ζωής μου στην Ελλάδα.
Ερώτηση: Κατά τη διάρκεια της καριέρας σου στον Ολυμπιακό είχες δεχτεί προτάσεις για να αγωνιστείς σε άλλη ομάδα;---Ναι, δεχόμουν κατά καιρούς προ­τάσεις αλλά δεν σκέφτηκα να αποχω­ρήσω. Ωστόσο, είναι λογικό κάποια ομάδα να θέλει οποιονδήποτε παίκτη του Ολυμπιακού, διότι είναι πρωτα­θλητής. Και μόνο που είσαι παίκτης του Ολυμπιακού φτάνει.
Ερώτηση: Ποιοι Ελληνες ποδοσφαιριστές, συμπαίκτες και αντίπαλοι, θα μπο­ρούσαν να κάνουν καριέρα στο ε­ξωτερικό;---Οταν ήρθα στην Ελλάδα περίμενα να δω ένα οργανωμένο πρωτάθλη­μα, αλλά όχι καλή ποιότητα παικτών. Τελικά συνάντησα το αντίθετο, ένα α­νοργάνωτο πρωτάθλημα και παίκτες ποιοτικούς. Υπήρξαν μερικοί, όπως ο Αντζας και ο Πατσατζόγλου, που θα μπορούσαν άνετα να κάνουν μεγά­λη καριέρα στο εξωτερικό. Στο ποδό­σφαιρο, όμως, πολλές φορές παίζει μεγάλο ρόλο και η τύχη.
Ερώτηση: Ποιες ήταν οι σχέσεις σου με τον πρόεδρο του Ολυμπιακού, Σ. Κόκκαλη; Κατά καιρούς έχουν γραφτεί διάφορα, ενώ ο Καστίγιο σε συνέ­ντευξη του είπε ότι ο Κόκκαλης δεν σου φέρθηκε καλά.---Η σχέση μου με τον Κόκκαλη ήταν πολύ καλή. Αυτό που δήλωσε ο Κα­στίγιο είναι η προσωπική του άποψη και ο καθένας μπορεί να λέει ό,τι θέ­λει. Εγώ, όμως, δεν έχω κανένα πρό­βλημα με τον πρόεδρο.
Ερώτηση: Ποια είναι η γνώμη σου για τους δημοσιογράφους, περισ­σότερο τους Ελληνες, που γνώρι­σες καλά;---Οπως σε όλα τα επαγγέλματα, υ­πάρχουν καλοί και κακοί. Στην Ελλά­δα τους γνώρισα από την καλή και την ανάποδη. Δυστυχώς, οι περισ­σότεροι γράφουν πράγματα που δεν βασίζονται πουθενά, με αποτέλεσμα να βάζουν στο στόμα των ανθρώπων λέξεις τις οποίες δεν έχουν πει ποτέ. Πάλι καλά που στον χώρο υπάρχουν και μερικοί επαγγελματίες.
Ερώτηση: Ο Ολυμπιακός μπορεί κάποια στιγμή να κάνει την υπέρβαση και να κατακτήσει ένα ευρωπαϊ­κό τρόπαιο;---Ο Ολυμπιακός μπορεί να το κατα­φέρει. Από τη στιγμή που η Ελλάδα κατέκτησε το Euro γιατί να μην μπο­ρεί να το κάνει και ο Ολυμπιακός; Εί­ναι πολύ πιθανό, αρκεί οι παίκτες του να έχουν πίστη και αφοσίωση.
Ερώτηση: Τι έχεις να πεις για τον Καστίγιο; Πολλοί λένε ότι δεν παίζει το ποδό­σφαιρο που αξίζει. Εσύ τον είχες κοντά σου όταν ήταν μικρός. Τον αγάπησες σαν γιο σου...---Τον θεωρούσα δικό μου παιδί και ακόμα τον θεωρώ. Κανείς δεν μπορεί να μου αλλάξει τη γνώμη που έχω για τον Καστίγιο, ό,τι και να πει. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και οι υπόλοιποι οφείλουν να τις σεβαστούν.
Ερώτηση: Θεωρείς ότι έπαιξες το ποδό­σφαιρο που μπορούσες;---Οπως στο ποδόσφοιρο, έτσι και στη ζωή χάνεις και κερδίζεις. Δεν μπορεί, όμως να κερδίζεις συνέχεια .Δεν νομίζω ότι αδίκησα τον εαυτό μου. Ηταν επιλογή μου να φύγω από την Μπάρτσα και να παίξω στον Θρύλο.
Ερώτηση: Ποιο ήταν το καλύτερο ματς στην καριέρα σου; Αυτό που θα σου μείνει αλησμόνητο...---Ισως το καλύτερο ματς να είναι αυ­τό με τη Ρεάλ στο Μπερναμπέου, ό­ταν έπαιζα στην Μπάρτσα. Θυμάμαι κι ένα παιχνίδι με τον Ηρακλή, όταν ο αντίπαλος προπονητής ήρθε και μου έσφιξε το χέρι.
Ερώτηση: Στην παιδική σου ηλικία είχες κάποιο ποδοσφαιρικό είδωλο;---Λάτρευα τον Πελέ και τον Σόκρατες και ήθελα να τους μοιάσω.
Ερώτηση: Ποια είναι η γνώμη σου για το ντόπινγκ; Σου πρότειναν ποτέ να πάρεις αναβολικές ουσίες;---Είμαι κατά του ντόπινγκ και κανείς δεν τόλμησε να με πλησιάσει.
Ερώτηση: Αν δεν ήσουν ποδοσφαιριστής, τι επάγγελμα θα έκανες;---Ποτέ δεν σκέφτηκα ότι μπορούσα να κάνω κάτι άλλο.
Ερώτηση: Ποιους αθλητές θαύμαζες από άλλα σπορ;---Τους Μάικλ Τζόρνταν και Οσκαρ Σμιτ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Βαθμολογίες Πρωταθλημάτων Ποδοσφαίρου


 

Save And Share : Share On Facebook ! Share On Google Buzz ! Add To Del.icio.us ! Share On Digg ! Share On Reddit ! Share On LinkedIn ! Post To Blogger ! Share On StumbleUpon ! Share On Friend Feed ! Share On MySpace ! Share On Yahoo Buzz ! Get These Share Buttons ! Share On Google Reader ! Google Bookmark ! Send An Email ! Blog Feed !