Πέμπτη 19 Αυγούστου 2010

Τεντ Λεοτσάκος, ο Σπαρτιάτης ΚΡΟΙΣΟΣ της Ουάσινγκτον

Ο μεγιστάνας των 101 στόχων ζωής μιλά αποκλειστικά στο «ΦΩΣ»

Σαν άλλος Ωνάσης ή Νιάρχος, ο πάμπλουτος αλλά αυτοδημιούργητος Ελληνοαμερικανός μεγιστάνας Τεντ Λεόνσις μίλησε αποκλειστικά στο «ΦΩΣ» για όλους και για όλα. Πρόκειται για τον νέο ιδιοκτήτη των Ουάσινγκτον Ουίζαρντς (τους αγόρασε πρόσφατα σε μια προσπάθεια αναδόμησης), των Ουάσινγκτον Μίστικς του WNBA, αλλά και της Βεράιζον Αρίνα (έδρας των Ουίζαρντς και Μίστικς, των Κάπιταλς του χόκεϊ και των Τζόρτζταουν Χόγιας) που βρίσκεται στην Τσάιναταουν στην Ουάσινγκτον και φιλοξενεί 220 γεγονότα τον χρόνο.
Ο Λεόνσις είναι ο κάτοχος της πλειοψηφίας των μετοχών και πρόεδρος της τεράστιας πολυεθνικής CEO of monumental Sports & Entertainment, πρώην (για 14 χρόνια) αντιπρόεδρος της AOL (ίδρυσε τη γιγαντιαία εταιρεία America On Line), πρωτοπόρος του μάρκετινγκ Ίντερνετ και νυν πρόεδρος των Snag Films, Clearspring Technologies & Revolution Money και πασίγνωστος φιλάνθρωπος, ενώ έχει γράψει και βιβλίο.
 Όταν ήταν 25 ετών, επέζησε από μια φοβερή αεροπορική καταστροφή και τότε έφτιαξε μια εκπληκτική λίστα των 101 στόχων ζωής από τους οποίους έχει πετύχει ήδη τους 74. Και πιστέψτε μας, πολλά πράγματα από αυτά που θέλησε να κάνει είναι όνειρο -και ίσως παραμείνουν για πάντα-πολλών ανθρώπων. Όλα αυτά δεν θα είχαν τόσο μεγάλη σημασία αν ο Τεντ Λεόνσις δεν ήταν από εκείνους τους Ελληνες που κάνουν ξακουστή τη χώρα μας σε όλη την οικουμένη.
Να τι λέει ο μεγάλος Έλληνας για τις ρίζες του:
«Γεννήθηκα το 1957 στο Μπρούκλιν από Ελληνοαμερικανούς γονείς. Ο πατέρας μου Ηλίας Λεοτσάκος ήταν από το Γύθειο Λακωνίας και υπηρέτησε στο Ναυτικό των ΗΠΑ, όταν άλλαξε το όνομα του σε Λου Λεόνσις. Η μητέρα μου Ιωάννα Κουμαντζέλη ήταν από τη Θεσσαλονίκη. Και οι δύο έχουν φύγει από τη ζωή και σύντομα (σε δύο εβδομάδες) θα αφιερωθεί στη μνήμη τους και στο όνομα τους ένα λύκειο στη Lowell Mass, ένα ελληνικό σχολείο. Μικρός πήγαινα σε ελληνικό σχολείο. Μιλάω λίγα ελληνικά και παρακολούθησα μαθήματα στην ελληνορθόδοξη εκκλησία. Υπηρέτησα σαν παπαδάκι και έβγαλα 7 τάξεις σε κυριακάτικο σχολείο. Η οικογένεια μου γύρισε όλα τα μεγάλα ελληνικά νησιά για δύο εβδομάδες το 2008, ενώ έχω επισκεφθεί την Ελλάδα τέσσερις φορές».
Ο Τεντ δηλώνει περήφανος για τη σπαρτιατική καταγωγή του:
«Πιστεύω ότι έχω κληρονομιά Σπαρτιάτη, είμαι πολύ ανταγωνιστικός αλλά και πολύ συναισθηματικός και θα πολεμήσω για κάτι στο οποίο πιστεύω. Είμαι παθιασμένος και δημιουργικός. Αυτό μάλλον έχει να κάνει με τις ελληνικές μου ρίζες. Λατρεύω τα σπορ και ήταν όνειρο ζωής να γίνω ιδιοκτήτης μιας ομάδας μπάσκετ, μιας ομάδας χόκεϊ και μιας ομάδας του WNBA. Οι ομάδες μου ανήκουν επειδή είμαι υπερανταγωνιστικός, αλλά και γιατί οι αθλητικές ομάδες συνδέονται με την τοπική κοινωνία. Προσφέρουν ανταποδοτικά θετικές αναμνήσεις και μέσω φιλανθρωπικών συνδρομών».
Ο Λεόνσις έχει άποψη και για την ελληνική οικονομία και φυσικά η γνώμη του είναι βαρύνουσα:
«Είμαι λυπημένος αλλά και έκπληκτος από τη μεγάλη πτώση της ελληνικής οικονομίας. Δεν βλέπω ισχυρή επιχειρηματική δραστηριότητα στη χώρα.
Πιστεύω ότι η Ελλάδα πρέπει να επαναπροσανατολιστεί στο εκπαιδευτικό της σύστημα με τεχνολογική κατεύθυνση. Θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στις νεότευκτες επιχειρήσεις, να μειωθούν οι φόροι στις επιχειρήσεις και να παραχωρηθεί δυναμικό πρωτογενές κεφάλαιο στις επιχειρήσεις με τεχνολογικό προσανατολισμό για να δοθεί ένα αλματώδες ξεκίνημα στην οικονομία».
Ο Λεόνσις είναι πολυπράγμων, ασχολείται με πολλά πράγματα. Πώς τα καταφέρνει;
«Δεν έχω πάρει ειδικότητα από το πανεπιστήμιο. Έχω όμως είναι αλήθεια μια προσωπική τεράστια γκάμα ενασχολήσεων. Μπορώ και διαχειρίζομαι πολλά πράγματα καλά. Είμαι ιδιοκτήτης τριών αθλητικών συλλόγων αλλά και του κτιρίου στο οποίο παίζουν. Είμαι παραγωγός ταινιών, δραστικός επενδυτής κεφαλαίων σε πολλές εταιρείες Ιντερνετ και ασχολούμαι προσωπικά με φιλανθρωπίες. Έχω μάθει πώς να θέτω όραμα, στρατηγικά χτισμένη παιδεία και να παρέχω οικονομική ενίσχυση και μετά να βρίσκω μάνατζερ να επιλέγουν τις λειτουργίες μέρα με τη μέρα».
Ο Ελληνοαμερικανός μεγιστάνας κάνει τόσο πολλά, αλλά έχει κάτι που δεν διαπραγματεύεται:
«Πρώτο και βασικό μου μέλημα είναι η οικογένεια μου. Παντρεύτηκα πριν από 24 χρόνια και η σύζυγος μου είναι Σουηδέζα. Έχω δύο παιδιά, έναν γιο και μία κόρη. Ο γιος μου είναι τεταρτοετής στο πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και η κόρη μου πρωτοετής στο πανεπιστήμιο του Τζόρτζταουν».
Όλα του τα κίνητρα και οι σκέψεις είναι καταχωρισμένες σε ένα βιβλίο που ο ίδιος έγραψε και υπάρχει στα βιβλιοπωλεία. Λέγεται «Business of Happiness», δηλαδή η «Επιχείρηση της Ευτυχίας».
«Μέσα από το βιβλίο αυτό εξηγώ πώς πρέπει να δημιουργήσεις μια διπλή επιχειρηματική φιλοσοφία. Πρέπει οι επιχειρήσεις να αναπτύσσονται αλλά να είναι επικερδείς και σημαντικές για τις κοινωνίες που υπηρετούν. Πρέπει επίσης να μπορούν να ανταποδίδουν και να αφήνουν περισσότερα από όσα παίρνουν. Νομίζω αυτό είναι το ελληνικό στίγμα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Βαθμολογίες Πρωταθλημάτων Ποδοσφαίρου


 

Save And Share : Share On Facebook ! Share On Google Buzz ! Add To Del.icio.us ! Share On Digg ! Share On Reddit ! Share On LinkedIn ! Post To Blogger ! Share On StumbleUpon ! Share On Friend Feed ! Share On MySpace ! Share On Yahoo Buzz ! Get These Share Buttons ! Share On Google Reader ! Google Bookmark ! Send An Email ! Blog Feed !